Tuesday, March 9, 2010

What's wrong with my Chinese accent?

我的心裡百分之兩百清楚我的英文沒有很好,或許有時可以自我催眠自我陶醉自以為比多數人好,但我還是常常看英文雜誌遇到看不懂的單字,遇上外國人的時候發現有些字聽不懂,所以我知道我的英文沒有很好

我也很不喜歡自以為講話洋腔洋調的人,明明就土生土長的台灣人,幹嘛自以為外國人講中文?雖然有些字我不知道中文該怎麼翻我也會講英文,但我一直覺得我講中文是很標準的

但最近越來越多人告訴我覺得我講中文有個外國腔....=.=
到底是發生了什麼事,我覺得我講中文還是非常標準阿!我周遭也沒什麼講話怪腔怪調的人影響我,而且天知道我多久沒有講英文的機會了....=.=

But today, someone asked how do I learn English, and did I study abroad before. I'm really flattered...especially when these questions came from a foreigner! Though I thought it's because we only talked for 5 mins, so he got the wrong impression about me, but still~hahaha...at least it's something that cheers me up today.

No comments: